הדרכות רכיבה בכביש ובשטח - אופנוען מאומן

           

תכניות הדרכה בכביש ובשטחאימוני רכיבה ואקשן על אופנועטיולי אופנועים בחו"למדיה - כתבות, תמונות וסרטיםצוות ההדרכה

להיות אופנועןמאומן

הרשמה ומחירים להדרכות רכיבה בכביש ובשטח

העובדות

בואו נחזור רגע בזמן. הרבה אחורה, אל הפרהיסטוריה. אל הימים שבהם ליקטנו מזון ורצנו עם חניתות אחרי ממוטות. במסגרת ביקורנו הקצר בעבר נתרכז רגע בתחום קטן מאוד בו נדרש המוח שלנו לטפל: עיבוד נתונים תוך כדי תנועה.

בתקופת האבן, המהירות שבה נדרש המוח האנושי לעבד נתונים בזמן שהגוף נע, הייתה מוגבלת לשיא המהירות אליו היו מסוגלות לשאת אותו רגלי האדם, וגם זה למרחקים קצרים למדי. גם לאחר שגייסנו את הסוס לקיצור מרחקים, עדיין לא נדרשנו להלחיץ את המוח במיוחד. למרות שמהירות התנועה גדלה פי שלושה, הסוס היה זה שטיפל בנתיב התנועה בשטח, הרוכב רק החליט על הכיוון והמליץ על הקצב. רק עם התגברות מהירות התנועה שלנו באופן מלאכותי, הסתבר לנו שאחד התחומים בהם המוח שלנו מתקשה לתפקד במיוחד תחת לחץ, הוא השילוב בין תפקודי החשיבה לתפקודים מוטוריים. הווה אומר: לחשוב ולעשות בו-זמנית, תוך כדי תנועה מהירה במרחב.

 
הבעיות

אופנוע מודרני, יכול לנוע במהירות הגבוהה פי מונים ממהירות הריצה המכסימאלית של אדם. בנוסף לביצועיו המדהימים האופנוע גם לא מתעייף - כל עוד יש לו דלק - וניתן לנוע עליו במהירות עצומה במשך שעות. אבל מה לעשות, מדובר בטיפש גמור, ממש טמבל, שאם שוכחים לפתוח לו את רגלית הצד הוא נופל.

השורה התחתונה היא שהחלפנו את הסוס הנחמד שלנו באחד עם כוח של כמה עשרות סוסים, אבל בלי טיפת שכל. מכאן שהמוח שלנו צריך לעשות עכשיו את העבודה של הסוס והרוכב ביחד, במהירות גבוהה ולפרקי זמן ארוכים. מהבחינה הזו המוח שלנו נשאר כמעט אותו מוח מתקופת האבן, שהסיוט שרודף אותו משחר בריאתו התגשם: הפעלת כל התפקודים המוטוריים תוך כדי חשיבה ותכנון, ועוד במהירות לא טבעית בעליל. וזו בעיה, אתם חייבים להודות.

אך הבעיה היותר גדולה, היא שבעת סכנה המוח שלנו לא רק שלא חושב צלול, הוא גם מוצא את הישועה תחת כנפי האינסטינקטים הצרובים בו מזה מיליוני שנים.

 
רוכבים איתנו בפייסבוק
רוכבים איתנו ביוטיוב
רוכבים איתנו בטוויטר

תשאלו מה רע בזה? ובכן, ברוב מקרי החירום הפעולות הנדרשות לביצוע על האופנוע מנוגדות לחלוטין לאינסטינקט האנושי: במצב של סכנת חיים הרוכב רוצה לעצור את הכול ולרדת מהרכבת, ואילו האופנוע דורש עוד גז בכדי להתייצב ולצאת מסכנה. הרוכב רוצה להזדקף מן ההטיה, והאופנוע דורש שיתוף פעולה והישענות עם הגוף לכיוון ההטיה. וישנן עוד המון דוגמאות. עוד אינספור מצבים בהם האינסטינקט הפרימיטיבי זועק חמס, בזמן שהמכונה דורשת פעולה הפוכה בכדי להישאר על הגלגלים. השורה התחתונה היא שהמוח שלנו אינו מורגל ברכיבה על אופנוע.

הצעד ראשון לפתרון

אז איך עושים את זה? איך מתכנתים מחדש את המוח, שהיה מקובע אלפי שנים, ומשדרגים אותו לחיים על מכונה מהירה ולא יציבה. מכונה שהטבע מעולם לא התארגן בכדי לענות על הדרישות שלה? ובכן, התשובה נמצאת בגוף השאלה: מתכנתים.
הדרך היחידה לאפשר למוח לקלוט כל-כך הרבה נתונים ולפעול בניגוד לאינסטינקטים הטבעיים, היא לספק לו את הפרטים החדשים לאט, בהדרגה, ובאמצעות תרגול. המשמעות היא שבכל הקשור לחשיבה ותפעול בתנועה במהירות לא טבעית, זקוק הרוכב לזמן ומרחב מוגדלים מהרגיל לטובת מחשבה צלולה, ומודעות מלאה לפרטי התרגול.

קורסי אמנות הרכיבה של 'אופנוען מאומן' עושים בדיוק את זה: מלמדים את הרוכב לחשוב, ולעשות זאת במחשבה צלולה ורגועה. שיטת העבודה, סדר הנושאים, ובעיקר רמת המקצועיות של המדריכים, הם המפתח לאפשר לכל רוכב להתגבר על אינסטינקטים וללמוד לסגל הרגלים חדשים.

לאחר שלב הלימוד מגיע שלב התרגול. מטרת התרגול היא להביא את התפעול הנכון של האופנוע למצב "אוטומט". מצב שבו התפעול הנכון אינו דורש מחשבה. ברגע שטכניקה נכונה הופכת לאוטומטית, היא מפנה הרבה מקום בחלק המודע של המוח ומאפשרת קליטה של מידע חדש.

למטרה זו בדיוק יצרנו את האימון המתקדם, שגם דואג להפוך את הטכניקה החדשה לאוטומטית וגם מקדם כל רוכב הלאה בהתאם לרמת השליטה האישית שלו.

את הדרך להפנים את החומר ולהגיע לאותה אוטומציה גילינו במהלך 13 שנות קיומנו. את השיטה אנו משדרגים ומשכללים כמעט מדי שנה, ועל פי הניסיון שצברנו, אין ספק שתהליך ההשבחה לעולם לא ייגמר.


אז מה יוצא לנו מזה?

שיפור ברכיבה והפיכתה לזוהרת ברמות ההנאה, הוא תוצאה של חיבור טוטאלי לאופנוע. לא רק חיבור פיזי בתנוחת הרכיבה הנכונה, אלא חיבור עם הכלי בכל נימי נפשנו והיכרות עם אופי ורמת התגובות שלו לכל מצב, בכל שנייה של הרכיבה.
התנסות אמיתית בתרגול רכיבה נכונה על אופנוע מובילה לאין ספור תובנות חדשות. כך למשל מתברר לנו כי השיפור האישי והטיפוס ברמת הרכיבה, ממש כמו כל החיים שלנו, נעשה במדרגות קטנות, שלכאורה הולכות וקטנות, אך בפועל יותר מסובכות וקשות לטיפוס. לפעמים צריך להשקיע סשן שלם של אימון מתקדם כדי לפתור בעיה אחת קטנה או לאמץ פעולה אחת חשובה.
למעשה, ככל שנצליח להתקדם ולחקור, נגלה עד כמה אנחנו לא יודעים. בשלב הזה מסתיים התפקיד של הכישרון במשוואה הזו. מכאן זה הופך להיות עניין של אופי ורצון. וזה מה שמבדיל רוכב איכותי מסתם עוד אופנוען.

 

ועוד עניין אחד קטן

תובנה אחת בלבד דרושה לכל רוכב באשר הוא כדי לבצע שינוי של ממש בחוויית הרכיבה כולה, והיא קשורה למושג נדוש ומשומש להפליא - מודעות. כל תכנית הדרכה, מבריקה ככל שתהיה, היא פשוט חסרת טעם ללא מודעות המשתתף בה לעובדה שבכל תחום קיים רובד עמוק יותר של הדברים הפשוטים. מדובר כאן במקרה קלאסי של לקחת צעד אחורה כדי להתקדם שניים קדימה.
המכשלה הגדולה ביותר בדרך להישג הנ"ל הוא האגו; קשה לאגו שלנו לקבל שינויים. קשה לו לחזור אחורה כי זה מדגיש את המגבלות שלנו, ומחזיר אותנו למקום שחשבנו שכבר התקדמנו ממנו.

ופה בדיוק קבור הכלב: רק רוכב שבאמת מאמין כי לעולם יש מקום לשיפור הקיים, גם ברמות שלכאורה נחשבות לבסיסיות ביותר, יכול לפתוח את עצמו לשינוי יסודי.

עצם המודעות הזו גורמת לכל אחד לגלות שחשיבה היא הכלי החשוב ביותר ברכיבה על אופנוע ורק אופנוען חושב יכול להפוך באמת לאופנוען מאומן. האופנוען החושב יודע שהוא צריך יותר מקורס רכיבה. עבור הרוכב הזה בנינו את חבילת ההדרכה המורחבת שלנו, שמציעה לרוכב המודע את הדרך הנכונה ויעילה ביותר לבצע שינוי מהותי ברכיבה שלו.

   צרו קשר | מי אנחנו | קישורים

ג.פ. רכיבה מתקדמת בע"מ - סלמה 160 ת"א - טל. 077-3369000 - פקס 077-3369003 - © 2014 כל הזכויות שמורות לגידי פרדר

WEB DESIGN BY ADI  |  BUILT BY SHAI NAVEH